minismamma.blogg.se

Jag, Maken, katterna och Mini

Förlossning

Publicerad 2013-06-09 21:02:00 i

När folk har sagt att dom glömt bort hur det kändes att föda barn har jag alltid tänkt "vilken jäkla bullshit!".

Även när jag låg och födde fram Mini med lustgasen fastklistrad vid ansiktet (Eas fick säga till mig flera gånger, "Lia, du måste andas vanlig luft!") tänkte jag att det är omöjligt att glömma bort något som gör så förjävla ont som det här.

Men nu sitter jag här, åtta månader senare.. Och jag kommer faktiskt inte ihåg. Jag minns att det gjorde ont, såklart. Men när jag tänker tillbaka kan jag faktiskt tänka att det nog inte var så farligt ändå. Det vill jag nog göra om.

Och då förlorade jag ändå två liter blod och sprack väldigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela